Lawak Minggu Ini...




Pesakit Jiwa Yang Resah

Seorang pesakit jiwa mengadu kepada doktor psikiatri mengenai teman sebiliknya.
"Saya sudah tidak tahan lagi, doktor"
"Kenapa?", tanya doktor dengan ramah.
"Begini doktor. Teman sebilik saya menganggap dirinya adalah seekor anjing"
"Oh ya? Adakah dia menyalak?"
"Kalau dia menyalak tak jadi masalah. Masalahnya saya adalah sebatang pohon. Jadi sebentar-sebentar dikencinginya"


Pekerjaan Yang Menguntungkan

"Jadi, Udin, kamu pasti ingin menjadi doktor mata seperti ayahmu bukan?"
"Tidak guru, saya ingin menjadi doktor gigi"
"Doktor gigi? Kenapa? Bukankah doktor mata
pekerjaan yang bagus?"
"Tentu saja. Tapi setiap manusia hanya memiliki 2 mata sedangkan 32 gigi"

Cemas

Seorang lelaki mengalami patah tangan ketika jatuh motor.Isterinya sangat prihatin dan sangat risau lalu bertanya kepada doktor:
'Tolong doktor, katakanlah sejujurnya. Adakah suami saya nanti masih dapat mengemop lantai dan mencuci pinggan?'

Pelancong Dan Lalat

Seorang pelancong Eropah sedang makan di sebuah kedai makan. Dia bertanya kepada pemilik kedai tersebut, “Buat apa menyalakan lilin di siang hari begini?”
“Untuk lalat, tuan” “Wah hebat!! Bangsa anda memang benar-benar baik hati. Bukan cuma manusia, lalat pun diberi cahaya sendiri.”

P/S- thanks and credit to who create this joke..aRMaNiZaN
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Read Comments

0 Response to "Lawak Minggu Ini..."