UKM Dalam Memori..



UKM is a place where great men born. I love UKM and every moment I still remember my memory there. So here I upload a group of pieces my memorial photo for everyone view. Enjoying it...

Tanggal bulan Julai 2003 aku melangkah kaki ke sebuah IPTA yang sememangnya menjadi idaman aku dari bangku sekolah lagi. Seeingat aku, masa aku belajar di sekolah menengah lagi bapa saudara aku sudah menjadi salah seorang pelajar UKM ini. Setiap kali cuti semesta, pasti aku akan mendengar cerita dari bapa saudara aku bagaimana keseronokan belajar di universiti. Malah, aku juga melihat gambar-gambar bapa saudara aku dan sememangnya menyeronokkan dan menarik minat. Selapas itu, aku mula memasang angan-angan untuk belajar di universiti dan mula serius dalam pembelajaran dan akhirnya dengan berkat doa Ma dan Abah serta rezeki dari ALLAH S.W.T, aku berjaya menjadi mahasiswa UKM.

Harri pertama di UkM adalah memertkan kerana itulah kali pertama aku berjauhan dari Ma dan Abah aku. Biarpun aku diselubingi kesedihan, ada juga kegembiraan meenjadi seorang mahasiswa. Selama berada di UKM, pelbagai kenangan pahit, manis, masam, masin telah dilalui.

Maalah, aku hampir2 give-up semasa belajar di UKM. Namun, segala cabaran dilalui dan ditempuhi dengan sokongan keluarga dan rakan2 akhirnya kau berjaya bergelar graduan. He He. Alhamdulillah, aku dah keje pun skang.

Namun, apa yang aku rasa sekarrang adalah satu perasaan yang tidak dapat dibendung dan aku rasa semua orang pun merasainya. Iaitu simpton merindui UKM. Percayalah, setiap kali ada peluang (hari minggu), aku akan ke UKM sambul bersiar-siar dan menghidu udara segar UKM. Betapa aku merindui kolej Burhanudin Helmi, Fakulti Sains Sosial Kemanusiaan, tasik Kejut, dataran gemilang, PTSL, dan Dectar. Semua teempat-tempat ini memberikan kenangan yang banyak kepada kau samaada yang indah dan gundah. He he. Di sini adalah beberapa cebisan kenangan untuk dikongsi bersama dari aku first year di UKM hingga grad... Love u UKM....






















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Read Comments

0 Response to "UKM Dalam Memori.."