Mintak Cerai!!!




Satu petang yang hening...aku (selamat bin dol) duduk berehat2 di depan rumah sambil menghisap rokok jenama Thailand (murah skit) huhuhu.. Sementara itu anak aku yang berusia 3 tahun sedang bermain-main di ruangan tamu. Aku lihat dia tersenyum sorang-sorang. Ape lah yang dia pikir agaknyer. Isteriku? Ade kat dapur nun, memasak. Bahagia kan famili ku ini. Isteri aku memang cukup rajin memasak, anak ku pulak petah berkata-kata menghiburkan kami sefamili. Alahai... aku senyum sorang-sorang gak bangga memiliki famili ni.


Tengah aku dok senyum-senyum tetibe anak aku datang...'abah..mak nak cerai...'

Aku tersentap!!! mata ku automatik bepinar. Rokok tetap maintain kt mulut.

Tetibe je dia nak minta perpisahan??? Aku ni bkn insan yang lemah, cukup
nafkah zahir dan batin aku bagi kat bini aku tuh.

Umah ni pun aku beli pakai nama dia...(aku beli je...dia yang bayar..hehehe). Lepas tu kereta kat depan umah tu memang aku dah habis bayar pun khas utuk dia (kancil 660 tahun 1999). Ape lagi yang kurang..dengan panas kepala ni aku terjah dia kat dapur.


'YAH, APE KURANG KE KASIH SYG ABG KAT AWOK?, APE ABG NI TAK HENDSOME LAGI
KE SMPAI AWAK NAK MINTA TUUUUI!!! TERGAMAK AWAK WAT ABG CAM NIE.....!!!!'



Ape nie bang....susah sgt ke nak bagi?


YAH! AWAK JGN UJI SAYA!


Iye lah..kalau berani buat lah...Cepat la abg..


YAAHHHHH......AWAK MELAMPAU!Kaki aku dah mengeletar, peluh menitik-nitik, hidung aku kembang kempis, kat telinge aku dah terdengar-dengar lagu black metal. Jari jemari dah sejuk...sanggup kah aku ucapkan perkataan itu....


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



Iye..buat lah bang OIIIII...saya nak masak gulai ni pergi lah ambik serai tu cepat!! Boboi tak cakap kat awak ke...


HAH SERAI??????? Betuah punyer anak...pelat....

p/s- Cerita ni member kawe email. So kawe kongsi bersama untuk hiburan. (aRMaNiZaN)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Read Comments

1 Response to "Mintak Cerai!!!"